There was an error in this gadget

Wednesday, 27 July 2011

Hoorayyy,hati sungguh gembira

malam masih muda, jadi x terasa hati untuk memejamkan mata..
terasa sungguh gembira...sebabnya??
esok nak balik kampung...balik kampung....hoooo..
bukan senang nak balik kampung..
nak kata kampung jauh x lah jauhnya, still di dalam negeri kedah..
boleh dikatakan 3jam jugaklah kalau balik nek bas..
kalau nek motor dalam 2 jam dah sampai, ha mau tau lah..bawa motor kalah mat-mat rempit di luar sana tue..
heeee, percaya ka??x da lah, x beranilah nak bawa motor laju-laju..
yang penting biar lambat asal selamat..x gitu ka??
ingat pepatah nie masa nak bawa motor k!jadi x lah terasa hati nak bawa motor laju-laju..
lagi satu ingatlah orang yang tersayang! orang tersayang?? haaa mesti ingat bf or gf kan??
yang tue pun ia lah jugak, tapi yang paling sayangkan kita semestilah mak ayah kita kan..
so beringat-ingatlah semasa menunggang motorsikal..
tambahan bagi perempuan yang bawa motor sorang-sorang,bahaya tau!
kotlah tayar motor pancit ka pa ka camana nak buat kan,
kalau ada peneman x lah takut sangat..tue sebab sampai sekarang saya x berani balik kampung nek motor sorang-sorang...dah lah jauh tambahan jalan pun x berapa nak fasih...
silap hari bulan x sampai kulim sampai ke tempat len pulak..
cukup-cukuplah sekali sahaja sesat ke tempat len..
tidak sepatutnya naik motor dalam 2 jam lebih dah sampai tapi nie duk atas motor sampai 5 jam..
nasiblah masa tue motor x jadi pa-pa kalau tidak mau teriak x berlagu lah,huaaa..
x mau-mau takut dah nak ingat-ingat balik kejadian tue terjadi masa semester 2..
tue sebab saya amik keputusan untuk balik kampung esok dengan nek bas sahaja..
senang, x lah nak risau kan..
x sabarnya wahai hati, nak tunggu habis kelas dalam pukul tiga tue..
cuti kali nie sat ja x cuti panjang masa hari tue, cuti dalam 4 hari aja..
ok lah tue boleh lah lepaskan rindu yang mendalam nie kat family di sana..
rindu sangat-sangat kat adik yang comel tue, dengan mak ayah..
boleh lah pergi melawat akak ipar nanti..
rindu aishhh kat kak sorang nie, tidak dulu praktikal asyik dengan akak ja..
pergi mana-mana pun dengan akak ja...la nie dah duk jauh-jauh..
rindu kat akak...akak x cihat sejak disahkan mengandung..
biasalah pembawa budak tambahan lagi anak first pulak..
tahun depan dapat anak nakan pulak, bestnya! best..
x sabar nak jumpa family kat sana...
haiiii x sabar betul nak tunggu pagi...:) cepatlah pagi...
memang gembira tak terkatalah..hoooraaayyyyyyy

lebih kurang beginilah senyumanku di pagi buta ini..
senyum sampai ke telinga..


No comments:

Post a Comment