Tuesday 17 May 2011

bilalah dapat habiskan latihan keretA nie..:(

Hari nie adalah hari kedua saya pergi latihan kereta..
Masa hari first bawa kereta mula-mula masa bulan 6 tahun 2010..
sekarang dah bulan 5 baru nak wat latihan untuk latihan yang ke-dua..
ayoooo mau ingatan nie x ingat..dah tinggal nak dekat stahun lah jugak...
macam mana tadi tu saya x reti bawak kereta...
kena marah banyak kali jugak lah dengan cikgu...
waaaa saya  x sukalah kena marah-marah nie...cepat touching dan mudah nak teriak...
tapi tadi tahan lah jugak kan..x kan lah nak teriak kot...
malu dah besar kot....huhuhuhu x suka belajar kereta...
saya lebih suka belajar motor daripada kereta....
motor just bawa sorang-sorang ja x da cikgu di sisi...
nie kereta ada cikgu di sisi...x suka x suka...
pas tu nanti nak test jpj,jpj duk sebelah pulak...lagilah gelabah biawak....
dah lah cepat gabra....cmana nak hadapi nie...bulan 6 test jpj dah...
cikgu pesan nanti balik hafal segala step2 masa nak parking, nek bukit...
ha yang paling saya lemah gila2 masa nek bukit lah...
geram betullah tayar x mau duk tengah2 line kuning...
camana nak wat???help me....sapa2 yang tau tolong ajar sat..
weeeeee...x suka nek bukit...aiyaaa nak amik lesen kereta pun susah...
tapi pa2 pun saya dah da lesen l tuk kereta...bestya da lesen jugak untuk kereta...
nak bawak kereta lagu mana..kereta pun x dak....
tapi mak ayah janji nanti dapat lesen kereta p mak gan ayah nak beli kereta...
syoknyaaaa...yang nie yg bagi semangat nak belajar betul2...
x pa lah cikgu nak marah pun...cikgu marah untuk kebaikan jugak kan..
bukan sja2...23 hribulan nie ada latihan kereta lagi..
bulan 5 jadual penuh dengan latihan kereta jer...


parking saya suka teramat sangat..sebab hafal step satu persatu...
senang....:))

 x suka nek bukit x pandai nak agak line warna kuning tu..
agak sukar bagi saya...
xsuka sangat2..

nie lesen l kereta...tapi x boleh bawak kereta lagi..
x cekap...kena tunggu btul2 cekap baru boleh bawa...

habis jer pusing-pusing belajar parking,nek bukit per..
cikgu bawa kot belah jalan raya pulak..
bayangkanlah dah lah kawasan tu lori dah lah besr2..
lori lalu tepi saya betapa saya rasa kereta kancil nak terbang ja...betapa besarnya lori tu..
takut bawa kot jalan raya...kereta,bas,lori banyak...
nasib lah kereta x mati time kat jalan raya..tidak haru jadinya..
kereta bukan kira tengah belajar ka per..
ikut dan ja dengan bawa laju per x hiraukan orang tengah belajar kereta....
hai dugaan betullah nak dapatkan lesen kereta pun...
tapi apa2 pun dah alang2 amik lesen kereta perhabiskan je lah..
malas nak pikir dah pas nie...nanti senang lah dah kerja per senang lah nak bawa kereta per..
x yah nak bergantung harap kat orang dah...
tapi mak ayah janji akan belikan kereta selepas dapat lesen p..tapi kesian plak kata ayah gan mak..
dah lah nak pakai duit bnyak plak nak beli kereta pa..cukuplah setakat pemberian motor tu..
nak beli kereta kena tunggu kerja pa semua dululah aslkan saya x mau guna duit mak ayah..
saya kesiankan mereka..cukup2lah mereka simpan duit tu untuk masa depan mereka nanti...
saya sayang mak ayah..doakan saya semoga berjaya dalam test jpj nanti....:)))


No comments:

Post a Comment