Wednesday 11 May 2011

~report oh report~~

jangan tau berlengah-lengahkan masa...
sekejap shaja dah nak habis masa tersebut..mula dari skarang!!!!

dah genap sebelas hari saya bercuti..
sekejap sahaja masa sekarang nie pejam celik pejam celik dah sebelas hari..
rasa sekejap ja masa la nie..
report bilalah nak siap nie...sungguh tekanan tengok contoh report yang berlambak2..
report yang mana satu harus ikut..
contoh report terlalu banyak sampai kepala dah pening nak ikut yang mana satu..
setiap report punya contoh len2 yang x sama dengan report yang len..
contoh report pertama ada perakuan report kedua x da perakuan..
yang mana 1 harus diikuti..????
pening..pening..pening...
so yang paling terbaik amik lah pa yang ada dalam report tersebut kan senang...
tapi janganlah pakai men amik ja tapi tengok lah yang mana patut letak yang mna x perlu letakkan..
kena pandai2 lah...

tebal kan report nie...nak wat report nie lbih kurang 80 muka surat ke atas..
bilalah idea nak datang nie?????


saban hari duk memikirkan idea apa yang harus diletakkan di dalam buku report nie..
mungkin idea x kan datang dalam keadaan yang bising...
sampai tekanan rasanya bila berada di rumah nie..
kalau tahu lebih bek duk kat alor star gan abang...
senyap sepi ja di sana..x da sapa nak ganggu saya wat report..
tapi di sini..adik selalu ja kacau saya wat report..
tiap kali saya masuk bilik pasti dia akan ikut masuk jugak..
bila saya marah dia,ayah marah saya balik..
so cmana lah report saya nak siap dengan sempurna...halangan banyak betul...
sabar je lah wahai nabila...
pasti akan siap jugak report saya 1 hari nanti...
saya akan mula wat report dari skarang..masa itu bagaikan emas...
x boleh nak buang masa mcam tu ja...
nanti diri merana kerana sampai waktu report perlu dihantar...
masa tu jangan kelam kabut dan menyesal...
masa dua bulan x cukup lagi untuk kita...

yang penting sekarang nie mula dari sekarang..
ingat bahwa masa itu x lama...
pandai2 bahagikan masa bila masa itu lapang..
jangan biarkan ianya pergi macam tu ja...sapa yang rugi??
saya jugak....

saya mesti wat report akhir dengan sempurna untuk tingkatkan pointer untuk semester nie..
saya boleh..ingat report hanya mudah shaja sbabnya semua nya dah trcatat dalam buku log kita tentang kerja yang kita wat sepanjang praktikal..
macam2 halangan yang saya lalui msa praktikal..ingat bukan senang saya nak lulus praktikal dengan jayanya..
macam2 rintangan halngan yang saya hadapi..dengan gelagat bos yang susah nak bagi kami lulus dalam praktikal nie..
ada2 sahaja ugutan bos untuk bagi kami failed dalam praktikal..
tapi sekarang dah tamat jadi tumpu untuk report akhir..
saya pasti boleh...saya x kan putus asa lagi...



No comments:

Post a Comment