There was an error in this gadget

Thursday, 5 May 2011

~~Saya sayang mak n ayah~~

Masa saya menulis entry nie,saya teringat kepada dua insan yang amat saya sayangi...
saya sayang mereka teramat2 sangat sbnya diorang je dalam dunia nie yang saya caya betul2
sayang kan saya....
Masa saya susah mak gan ayah  lah yang banyak memberi sokongan dan dorongan kepada saya supaya saya tidak cepat putus asa dalam menghadapi dugaan tersebut...
tanpa mereka sudah tentu saya akan cepat berputus asa..
saya memang seorang yang lemah dan cepat menangis..
hanya itu sahaja yang mampu saya lakukan..
saya tidak kuat...sebab mak dan ayah lah saya bangkit semula untuk belajar menghadapi dugaan yang sebenar..
saya tidak akan cepat melatah jika dugaan yang saya terima..
saya akan hadapi dengan tabah dan sabar...
Masa saya dalam keadaan senang mak gan ayah langsung x amik kesempatan...
bukan senang dari segi pa tapi senang time saya dapat ptptn..
wang tu saya gunakan untuk pelajaran semata2..
mak gan ayah yang betul2 memahami diri saya..
mereka langsung x meminta wang yang saya dapat tu..
mereka faham dengan wang sebegitu akan saya gunakan untuk pelajaran saya semata2...
selama saya dapat pinjaman ptptn sbnyak 2500 akan saya gunakan sebaik mungkin..
 x pernah saya memnta wang lagi untuk mak n ayah..
saya x sampai hati..saya tau mereka jugak tidak punya wang..
tapi masa sem 4 nie,saya memang terpksa minta wang kat mak gan ayah..
sbnya saya ulng alik dari tmpt krja gan rumah mengambil masa setengah jam..
dengan makan,minyak dan lain2 lagi dengan wang 2500 memg x cukup...
saya sungguh kecewa sebabnya saya terpaksa minta duit kt mak gan ayah..
akak mnta maaf ayah mak sbnya adik terpksa minta duit sma ayah gan mak..
nie semua gara2 kekejaman bos...bos langsung x bertimbang rasa dengan praktikal..
dah janji nak bagi elaun tapi langsung x bagi elaun..langsung x punya hati dan berperikemanusian kepada kami yang bersusah payah untuk syrikat tersebut..setiap2 hari kami dberikan kerja mcm2 sampai boleh dkatakn hari nie nak kuar pun still wat krja..langsung x punya hati dan perasaan..setidak2 nya x bagi elaun full pun bagi 50 rgit pun jadila..nie tak langsung x hulur pun sedikit dan yang menyayat hati langsung x ucap pa2 kepda kami...aduhhh begitu angkuhnya orang melayu sekarang..
mudah lupa..seperti kacng lupakan kulit....

Napa saya kecewa???
sebab andai kata saya dipanjangkan umur sampai 100 tahun sekali pun even 1000 tahun sekali pun belum tentu saya mampu balas kasih sayang,jasa,ilmu dan segala apa yang mereka ajar saya untuk menjadi orang yang berguna...

Kadang-kadang saya terdengar kisah tentang ibu bapa mereka yang bermasalah,saya bersyukur kerana dikurniakan seorang mak ayah yang begitu baik sangat2..tanpa mereka saya tidak akan menjadi manusia yang berguna..kini saya telah dididik untuk menjadi anak yang baik,dan berguna...
saya amat2 berterima kasih sangat2 pada mak ayah saya..
saya bangga kerana punya mak ayah seperti puan normah dan encik kasim..
saya x tau nak cakap macamana..
kasih sayang mak buatkan saya kuat untuk teruskan hidup lepas diuji macam2 perkara dan watkan saya fikir macam perkara2...
Ayah...didikan ayah watkan saya jadi lebih tabah,tak takut untuk survive di negeri orang sendirian,wat saya tau yang mana baik dan yang mana salah...
terima kasih mak ayah..
mak ayah adalah idola saya untuk selamanya...

selalulah doakan untuk mak ayah kita...




No comments:

Post a Comment