There was an error in this gadget

Monday, 9 May 2011

~sungguh letih teramat sangat~

Baru kini saya tahu betapa letihnya seorang ibu menguruskan rumah tangga sepenuh masa..
boleh dikatakan x henti lakukan kerja dari seawal pagi hingga ke malam...
bertambah letihnya seorang ibu yang hanya duk rmah berbanding seorang ayah kuar mencari rezki di luar sana..
ayah kuar rumah hanya pergi kerja dan sampai waktu berhat akan brhat makan sembg2 dengan kawan..
tapi ibu walaupun hanya menguruskan rumah tangga tapi letih berbanding ayah yang pergi krja..
walaupun hanya duduk rumah tapi kerja yang dilakukan memang x prnah berhenti..
dari satu kerja wat pula krja lain..
boleh dikatakn malam brulah dapat berehat..
baru kini aku tahu betapa penatnya menjadi suri rumah tangga sepenuh masa..
hari nie seawal pukul 7 lebih dah bangun..
bangun saja terus pergi jaga 3 orang budak yang mak mengasuh..
sorang baby,sorang 2 tahun dan sorang lagi 4 tahun..
betapa tekanannya pepagi dah marah kat budak2 tu..
hai alamatnya ya x lama lagi tekanan drah tinggi per...

x mau la da darah tinggi masa usia muda nie..minta simpang dri penyakit drah tinggi..
x pa la dah lah bangun awal pas 2 trus sapu sampah...
habis satu krja kerja lain pla harus wat..
basuh baju,sidai baju..bagi budak2 tu mandi,pakai bju,wat susu...
tidurkan bebudak tu tapi yang tekanan nya ya kakak yang 4 tahun tu ska jer wat adik dia..
hai kesian sungguh kat adik dia...ketegar sungguh langsung x takut bila orang marah..
dah habis volume lah jerit kat bebudak dua orang tu..hari nie dan smpai dua bulan saya yang akan uruskan smuanya...bagi mak rest sat slma dua blan nie..kesian kat mak..
saya sayang mak x pa lah biar akak yang amik tanggungjawb mak..
begitu payahnya mak cari duit untuk kami skeluarga..
kesian mak..akak x sanggup tengok mak jerit2 kat budak2 tu..
almklumlah kalau x garang t budak tu lagi lah buas kan..
kenalah wat2 garang walaupun saya memang x garang...
dah dengan kerenah budak2 tu dengan adik yang kecik tu pla..
balik ja sekolah mesti duk gusik budak2 tu..geram btulla..
kalau adik g sek rasa aman lah sikit...ha memang letih x dpt nak digmbarkan..
akak janji nanti akak krja akak akan sara mak gan ayah..
akak x mau tengok mak ayah hidup susah lagi...
akak akan belajr rajin2...
akak sayang mak gan ayah...


No comments:

Post a Comment